Ett axplock..

Undrade just vart Axel tagit vägen... det var lite för tyst lite för länge. Så till slut hittar jag honom i badrummet, i mörkret.
-Vad gör du Axel?
-Dajja (=bajsar)
- Ok ska jag tända?
- mamma nej tack!
- Ska vi byta blöjan?
- Mera dajja.

Det är så skönt, här behöver man inte fundera, Axel vet vad han vill och framförallt när han vill! =)

Det händer så mycket hela tiden. På Götenefronten har det fötts ett litet stoföl, ska få se henne till helgen. Jag har stor kokurrens där uppe. Dels har ju Herman 2 skitgoa ungar, sen e det hunden Troja, hans älsklingshäst Pepsy och nu hennes föl! Men det är ju så det ska vara! För snälla och toffliga killar utan egna intressen orkar ju (tyvär) ingen med till slut. Fast det känns ju som att det är just dem man skulle kärat ner sig i..

På Dokka-fronten:
Herman säger att det finns någonting med den hästen han gillar (säg det inte högt men han kommer snart börja rida islandshäst!) Man kan ju faktiskt valla kor med dem med. I måndags hade vi veterinären där, vi hade ju så klart missat ALLA hästarnas vaccinationer i år så det var bara att börja på ny kula! Sen gjorde vi en vanlig veterinärbesiktning på Dokka som hon tog sig igenom! Skönt. Medan de andra hästarna fick sitt vaccin band Herman upp Dokka vid bindbommen. Tre gånger tog hon sig över den! Hon var inte det minsta rädd men FÖRBANNAD! Bara den hästen lär sig lite ödmjukhet och tålamod kommer hon bli jättebra. 




På skofronten rullar allt på. Vi har gjort en operation på hovkräfta, och det känns positivt inför framtiden. Första återbesöket är gjort. Jag har gjort ytterligare 2 provskoningar med godkänt resultat. Det känns kul och jag är taggad för examen. 

I helgen ska Axel träffa sin pappa och jag ska upp till Rudbäcksdal. Anton ska konfirmera sig i helgen. 

Ha det gott!
Kram   

 
Skoning gjord av den 6-faldige världsmästaren Grant Moon.
Här med handsmiddaskor från plattjärn. En skoning av Grant kostar
1000 Euro..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0