Fredag

Axel vilar lite, ska strax iväg på släktkalas. Kusinens lilla Elsa ska firas, istället för dop. Vi ska vara ute antar jag... och det stormar och regn väntas. Ärligt talat så är det ju inte konstigt att svenskar är lite smågnälliga, vädret är ju aldrig bra! Det känns fortfarande som vinter tycker jag. Men därimot har vi ju mat på bordet..  

Igår åkte jag o Axel ut till sävebanan en sväng efter dagis, hade just då missat de vuxnas fyrgångsuttagning men fick se lite ungdomar med varierande kvalitet. Det regnade och blåste och det verkade som ingen hade så kul som Axel som hoppade runt i vattenpölar och samlade stenar, det finns det ju gott om där ute =). En dag förr eller senare är även jag tillbaka på banorna med min nya ögonsten.. men var sak tar sin tid =). 

Sen åkte vi hem o hade myskväll. Sjukt skoj med fotbolls-VM!! Vi satt och mumsade mango, jordgubbar, nektarin och popcorn i soffan och jag tog en kall öl till. Vi har dte så bra jag och min minisambo.

Imorn är det äntligen dags för årets första Eyjlofur-kurs!!!! Årets höjdpunkt lite grann. Jag har fått låna Carros fina Fina, och kommer lika väl förberedda som alltid. Henne har jag iaf ridit en gång innan =). Jag tror stenhårt på den menatla förberedelsen, den fysiska är mycket svårare att få ihop tidsmässigt. Det går liksom inte i sängen när man ändå nattar barnet typ. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0