Sommar

Jobbet flyter på. Idag har jag plastat Carros häst Fina. Där hon tidigare trampat av sig en sko fanns inget kvar att spika i. Och trost avfasning av skon fanns fortfarande risk för att hon skulle kunna trampa av sig igen, så jag bestämde mig helt enkelt för att plasta där. Jag tycker att det är ett bra alternativ istället för att börja sko för tight redan från början. Det är dyrt men det gäller att bryta cirkeln (avtrampningscirkeln) så att hoven får en chans att återhämta sig och då kan man ju sko som "vanligt igen". Mitt jobb är roligt, svettigt och stimulerande. Allting går att förbättra, det är det bästa! =)

Förra veckan fick jag ofrivillig semester. Om nu semester kan vara ofrivillig? Är man livsnjutare så är man. Jag skodde nämligen en häst som skickade iväg mig med en väldig fart och jag landade då på piedestalen (=järn) med revenen först.. AAAJ! Men med "smärta-sitter-bara-i-huvudet" i bakhuvudet gick det ganska bra ändå. Ett tag. Kroppen är klok. Sen blev det värre och svullet. Fattar man inte när kroppen säger ifrån lite grann får den säga ifrån ännu lite mer, det gjorde ont att sova. 

Vi har iaf hunnit med att vara lite på landet, Skönvik. Vi har köpt en ny åkgräsklippare, jag och Axel klippte gräset en myggig kväll. I över en timme satt den lille elvispen (ungefär så mycket han far runt i vanliga fall) blick stilla i mitt knä och höll i ratten. Han älskade det! Gullunge. Vi var o sov över hos Sigge och Zenitha, även Svea och Ida kom dit. Vi badade, lekte, var på grebbestadkarnevalen, åt tårta och drack slutligen vin nr vi kommit hem och alla barnen hade gått och lagt sig. Våra vänner är underbara.

I vilket fall som helst har jag fått tillträde till min nya lägenhet! Till helgen går det stora flyttlasset. Släkt och familj kommer. Denna veckan har jag skott på dagarna och packat  i gamla lägenheten på kvällarna. Ända tills fötterna värker för att jag stått och gått för många timmar. Men det är skönt, det ska kännas att man gjort något. Till helgen kommer Anders från Växjö, Hanna är hemma från Norge och nästa vecka åker vi till Gotland!!!! Underbart, jag har köpt en badkrokodil till Axel! 
  

Njut av sommaren! 

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0