Småland

Har varit på en 2-dagarstripp i småland. Mormor skulle begravas brevid morfar på Algutsboda kyrkogård. Så har även detta kapitlet fått ett slut. Jag minns att mormor sagt någon gång när vi pratat om morfar (som varken jag eller Anders hann träffa) att hon ville ligga brevid honom när hon dog. Solen sken, mamma hade fixat en sån fin gravsten och den närmaste släkten var samlad. Det känns skönt nu. 

Sedan sov vi hos mammas kusin Katarina och hennes man Sten en natt. Det är den mest fantastiska trädgården jag har sett! Massa små lusthus, vackra blommor, små japanska broar, lekstua och gunga åt barnen och dessutom en riktig trädkoja. Även knotten tyckte om Rammsjöberg - det ser nu ut som jag återgått till 14-årsåldern och en riktigt dålig hy. Men vem bryr sig? (Förutom mina nya kunder som tror att de anställt en barnarbetare?!) Haha..

Katarina och Stens dotter Veronika och hennes dotter Rebecka var hemma några veckor från Brasilien. Axel och Rebecka lekte konstant sen vi lämnade kyrkoården tills vi satte oss i bilen för att åka hem. Barn är inte elaka, varför säger folk det? Rebecka var 5 år och pratade ganska dålig svenska, Axel är två år och pratar som en tvååring gör men det gick hur bra som helst. Sällan ser man vuxna vara så respektfulla mot varann som dem här barnen, dem var tillmötesgående, engagerade och omtänksamma de ville förstå varandra och dela med sig.


Imorse åt vi frukost i "Lövsalen" det var en "altan" de byggt högt uppe i en lönn. Hur ofta äter man frukost i ett träd liksom? Så coolt! Jag behöver bara ett träd så ska jag med bygga en sån! 11-kaffet drack vi i "Paviljongen" ett av alla de små egendesignade lusthusen, detta var inklätt i vackra rosor. Det var en växtlig upplevelse - även för en pollenallergiker! ; )

Imorgon gör Axel sin sista dag på dagis innan semestern =). Mamma hämtar honom och han får åka med mormor till Skönvik imorn, vilket han har tjatat om hela kvällen ikväll. "Inte imorgon mamma, NU!". Jag jobbar HELA dagen och kvällen imorn, tvättar några tvättar på fredag morgon och slänger in mig och den blöta tvätten o åker sedan till livets smultroställe Skönvik. 

I helgen ska vi mammorna och barnen från Minna träffas, det ska bli så kul! Vi har alltid så kul! och barnen älskar varann! Det är Grebbestadkarnevalen så jag antar att vi får slåss med fulla 15-åringar om solstolarna =). 

Livet leker! Passa på att njuta! Kram på er!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0