Då var det jul igen..

Korken ringde och vi ska "fjällvandra" ett par dagar till våren.. fast efter lite diskussion kommer vi nog inte längre än till nån vandringsled i Halland. Men Halland är fint och som jag sa, jag är inte ute efter någon naturupplevelse. Jag vill bara snacka skit, bränna fett och ha det jävligt najs några dagar. Trangiakök, tält och skoskav. Allt har sin charm! =)

Idag har Axel varit tomtenisse på sitt luciafirande på dagis. Jag, mamma, hans pappa och farmor var där. Det var mysigt.

Julklapparna är typ färdighandlade. Nästa vecka bär det av till skara. Jag o Robban ska "panik"-smida lite på fredag innan Jävergårds hårda dom väntar.. haha.. förra gruppen som var inne hade fått bastning på smidet. Jag är taggad samtidigt som jag har lite ångest men jag gillar att utmana mig själv. Det är jävligt skoj o skithemskt. Men jag ska ha mitt gesällbrev!

Min nästa plan är att se väldigt hjälplös ut och med darrande underläpp och ledsna hundögon gå in på en mack o fråga om den stora otroligt manliga killen bakom disken kan kolla på min gamla (Baja-maja med ratt som Emma sa) Ford om och i så fall vilken säkring som har gått och om han, snälla, söta, säkert fanatstiska karl kunde byta den med. Jag har nämligen ett gigantiskt problem.. jag ska med mitt obefintliga lokalsinne ta mig från Skara till Björnäs (Tanum) utan gps.. Om han nu inte byter säkringen. Och jag vägrar tro att min gamla fula ford har gått sönder. Säg att det bara är en säkring..

Helgen som gick var precis sådär lagom. Vi hann med julpyntning och grillning i stallet, rolig Falafel-middag och pulkaåkning med goda vänner.

Sköt o er kära vänner! Kram

 
Mormors varma choklad med vispad grädde är fina grejer!


Myser och borstar fina Kolan.


Pulka är skitskoj!


Fooooort....


Som FN går det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0