Vardagen har börjat återgå.

Imorse när jag skulle lämna lilleman på dagis vände han sig om i grinden och blinkade busigt som bara han kan, och vad ska man göra mer än att börja skratta? Annat går ju inte! Och när vi säger hejdå ska han pussa mamma (och mormor när hon lämnar) på munnen, vänster kind, höger kind och pannan - så då var det klart "hejdå" och vinka.

Fnissa gör han med, allra helst när vi kommit hem från dagis och jobb och är lite trötta - men annars med. Han har humor pojken, han flirtar och han busar. Och är blott 2 och ett halvt år, det är underbart. Han är underbar. 

Denna helgen ska han vara hos sin pappa. De första två timmarna är det faktiskt ganska skönt, att bara få ta eftermiddagen i sitt tempo och lägga sig på soffan en stund. Men sen.. det ekar i vår nya fina lägenhet! Visserligen finns många kartonger kvar att packa upp men det ekar aldrig när Axel är här. Då händer grejer hela tiden =). Varje gång förundras jag över hur en sån liten unge kan lämna ett sånt stort tomrum efter sig? Men han är ju snart tillbaka och då ska vi gå på Liseberg med Ida och Svea.

Jag har fått lite nya utmaningar på jobbet, det är spännande. En häst idag med gigantiskt stora fötter (5:or i skor för er som fattar sånt). Väldigt utfluten och understucken med dåliga väggar, dessutom ett förflutet med lite skador som kotledsinflammationer. Jag gjorde vad jag kunde och hon ska skos om 4 veckor igen. Dessutom var damen både stor, tung och väldigt irriterad på flugorna. Bakbenen ven det om vid ett par tillfällen. En annan ny kund fick jag igår med en häst som ALLTID fick tappskor. Dessutom fruktansvärt snedsliten bak och gick därför inte att korrigera fullt ut denna gång, tunna sulor och bortslitna väggar. Vad göra? Det är som en ekvation, väga det onda mot det goda, trixa och fixa utefter dem förutsättningar som finns. Till slut skoddes han ganska tight fram och med plast bak. Mitt resonemang löd, bryt tappsko-cirkeln och ge hovarna en chans att växa och återhämta sig. Han ska sedan skos om om en halv skoperiod igen.. Vi får vänta och se hur det artar sig.

Jag har varit sjukskriven ett tag och det inföll sig så smidigt att det var under Gotlandsveckan! Perfekt. Gotland var underbart. Jag Axel, mamma och Anders åkte iväg. Vi fick bo i Lottas hus i Visby innanför ringmuren - 1a parkett milt sagt. Vi hyrde cyklar 2 dagar, åt mycket glass och på restaurang, badade, var på fina Fårö, träffade gotlänningarna och vännerna Tobbe och Victor från min skaratid, tog nårga öl och hade det riktigt gott.

Vad gäller lägenheten har jag äntligen fått tag på en betongborrmaskin! Watch out neighbours! (stavas det så?) Nu ska här borras. Får passa på när Axel inte är hemma, han blir lätt inspirerad av att både borra, hamra och såga och det vill vi inte på de nya tapeterna!! =)

  

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0