Är man sta'bo så är man det nog..

Så var man tillbaka i Göteborg igen. Lugnet kommer som en tjock filt över en så fort man rullat igenom Götetunneln o närmar sig hemmet. Hur kan man bli lugn av eftermiddagsköer, trafikkaos och alla människor som yrar omkring på gatorna i stan? Jag vet inte men det är bara att konstatera att det blir jag. Kanske är Götene "för lugnt" för mig? Kan nästan bli lite stressad av känslan att det inte finns nån omvärld.. Missförstå mig rätt alla Götenebor och andra lantisar. Jag, Herman, klasskompisen Olof och barnen Anton och Alva (varannan vecka) lever liksom i en liten bubbla där. Väldigt skönt för en stund men sen..  

Block 4 på hovslagarskolan pågår för fullt. Idag har vi smidit skor till döben vilket verkligen motiverar mig att ta Gesällbrevet om ett år eller två. Vi har även haft Vet. och hovslagare Göran Åkerström ett par dagar; åtgärdat hovbölder, White line disease och uppackningar, gjort gipspluggar med jodsprit, sulgips och cirkulärbandage. Fångverkningar och tårestriktioner. Himla spännande, lärorikt och fantastiskt "kul"! 


Mr Hans the teacher, smider medans järnet är varmt. 

 
Jag har smidit en stämpelsko till detta stackars ben.


Sett från sidan. Den märkliga vinkeln i kotan beror på ett benet legat i detta läge i frysen.

Nog om döben.. Veckans höjdpunkt var givetvis att komma hem till min älskling Axel!!!!

Från ett regnigt midsommar på Liseberg med Herman o barnen.

Imorgon väntar dagis ett par timmar, lite jobb på hemmaplan, en tur till däckversta'n o lite annat. Helgen ska bara ägnas åt mys med bland annat en morgonfodring på stallet på söndag. 

Kram!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0