pust

Jag tänker lämna disken åt sitt öde, alla leksaker får ligga spridda som en heltäckningsmatta, till o med i badrummet ha de letat sig in. Både jag o Axel är så trötta så trötta. Min mamma sa en vettig sak när Axel var riktigt liten o hemmet såg ut som kriget "lugn disken kommer inte springa ifrån dig"..

Denna veckan har Axel varit sjuk, hann gå måndagen på dagis innan han fick ordentligt med feber som kommit o gått sen dess. Igår hade han även då feber men han började även skita blod... ! Jag ringde till sjukvårdsupplysningen efter andra gången och de ville att jag skulle åka in till akuten. På med kläder, stopp vid hemköp, köpte blåbärssoppa och Brago vilket var det enda jag trodde jag kunde få i honom. Vidare till Accesakuten. Vänta, vänta, vänta.... vänta, vänta. Tillslut blev vi tilldeleade ett rum där vi skulle VÄNTA!!! Bara frukost hade jag hunnit äta o klockan närmade sig nu 17. Blodsockerfallet var på ingående. Där stod jag i ett kalt och läskigt rum med en ledsen unge på armen som även han började bli hungrig och otålig. Herman brukar säga att jag är matagressiv, igår började jag förstå att det kan ligga något i det. Arg som ett bi gick jag ut i "personalrummet" o sa några väl valda ord de svarade med att "det är väldigt mycket patienter just nu och doktorn kommer så fort det går". Men vips stod där en doktor i dörröppningen. Jag må vara en kärring men vad jag kan förstå dem som gör allt för sina barn. trotsar lagar och annat för att kunna ställa mat på bordet.

Vi fick en remiss till barnakuten på östra. Vi åkte hem (mamma hade kommit direkt efter jobbet) jag gjorde lite mat, tog på Axel pyjamas och packade ner välling. Klockan 23 var vi hemma igen. Vi skulle avvakta vad gällde blodet, massa antibiotika och smärtstillande fick vi med hem mot en dubbelsidig öroninflammation och börjar han inte bli bättre i helgen måste vi åka in igen.. Snälla gud eller vem som nu känner sig manad - hjälp oss! =)

Denna veckan har jag varit första utav tre i Skara. Mycket häst har vi fått, två helskoningar om dagen plus smide till döhovar. Även smidet har vi höjt till en högre nivå då vi ska pumpa tån innan vi börjar göra själva skon. Ska förklara nån annan gång för er som vill =). Jag har blivit utsedd till blockets komet "för störst utveckling" (gud vad fint det lät). Och visst kan man inte bli annat än smickrad. Jag som säger som jag brukar - ibland har man tuR!

Imorn ska vi fira mormor som fyller 91 nästa vecka!

NU kallar Axel. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0