Lördag

Även lilleman fick sitt vaccin idag. De ringde från BVC trots att de inte skulle ringt förrän på måndag, hur förvirrad jag än var blev jag så himla glad! Han är ju den viktigaste och den bästa han ska ha allt skydd han kan få.
Summan av kardemumman var att jag hade en timme på mig innan de sängde så jag kastade mig på telefonen o ringde hem till mamma som i sin tur tog med sig Axel o rusade ner till vårt BVC. Även om jag inte hade orkat hade jag allt pallrat mig iväg jag med men just då var jag i stallet o skodde en häst, inte heller det orkade jag egentligen. Vaccinet har nu släppt i resten av kroppen men sitter nu på luftrören o för en trött gammal astmatiker som jag bör man inte stå med röven i vädret o luftrören nerslängda på marknivå. Men resultatet blev bra trots den långa tiden, man får vara glad för något.

Sen undrar jag bara!
Herregud, varför är HELA Mölndals kommun full med cyklister?
O då menar jag inte såna med barnstolar på pakethållaren och Ica-kassar på styret som är på väg till o från jobbet. Nej för dem beundrar jag faktiskt. Jag önskar att även jag hade cyklat lite mer, tagit mig för liksom. Nej nu menar jag såna i i tighta trikåer, slimmade karlar med racercyklar som dessutom gärna cyklar 3 eller fyra i bredd mitt på vägen. Nog är ni snabba pojkar men inse även era begränsningar för vad är väl ni att jämföra när ni har en gammal volvo V70 med tilltryckt kofångare bakom er ! ! Just ask you!
Visserligen är det tio poäng på en cyklist men det känns som det skulle bli massa tråkigt efterarbete när man väl klippt en. Dem är ju säkert inte onda men helt säkert dumma! Särskilt där det finns cykelbanor vid sidan om, men det är klart där ryms ju bara två på bredden. Så var även denna dagens I-landsproblem kommet!

Nu ska jag packa för tre veckor i Götene. Kl 07.00 ska första slaget från släggan eka på Axevalla travbana =)  

Ha det bra så länge! Saknar er alla vänner!¨

Ps. Har laddat med arraksbollar för nattens bravader. Förväntar mig en sjuk son med värk o feber.. Men är tacksam för förstärkning som väntas på ingång. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0