Jag bara undrar!

Måste bara säga först att vilken rolig kommentar jag fick av Marie på mitt förra inlägg, jag vet även att mamsen kommer sträcka lite extra på sig =)

Sen undrar jag bara VEM fan under 24 åker till ULLARED ensam för att köpa billigt shampo?!?!?!

Jag gjorde det! Hahaha.. det är helt sjukt men vad skulle jag göra när ingen kunde åka med mig (med en dags varsel). Och dit, diiit skulle jag bara! Jag blir lycklig av att shoppa. Jag lastar vagnen full av grejer som jag dels behöver men även saker som jag när jag ser dem tänker att "hur har jag klarat mig utan det här innan". Ju närmare jag kommer kassan ju fler grejer åker sedan ur vagnen.
- Bra att personalen på Ullared också har något att göra (Herman).

UUUsch jag vill inte prata om pengar, tycker det är tråkigt, dumt. Jag kan istället berätta att kvittot denna gången blev knappt en meter långt. Men julen är räddad så mycket roliga leksaker som dessutom är prisvärda! Jag älskar att köpa leksaker till Acke, älskar att se när han öppnar paketen säger "tack, tack" och med stora ögon beundrar det han just fått. Så i paketen kommer han hitta en duplo-brandbil, ett pussel, en pippi-resväska, en trakor med släp och en bok.. än så länge =). Ett paket med annat duplo har han redan fått öppna, jag kunde inte hålla mig.

Nåt annat nytt på tapeten i vår tvåa på vaktmästaregången är att jag legat sjuk i svininfluensa i två dagar nu. Herregud vad ynklig jag känt mig. Jag har till o med ojjat o ajjat mig själv högt flera gånger o varje gång tänkt, herregud nu är vattnet lågt. Jag är så glad att  jag vaccinerat mig tänk o fått grisfeber under okontrollerade former, inte kul, inte kul. Respirator nästa. Jag har dessutom trakasserat BVC som den vildaste Al-Qaida för o höra när en 20-månaders "bebis" kan få bli vaccinerad. Inget svar "vi ringer er på måndag förmiddag omkring kl 10.00". Typiskt. Det är läskigt nu när den kommer allt närmare, först i samma stad sen i grannstadsdelar. Tack iaf all tålmodig personal som vaccinerar o informerar.
O alla ni andra se till att vaccinera er! Varför inte liksom?

1. "Men vaccinet innehåller ju kvicksilver" - Ja en ytterst liten mängd kvicksilversalt som konserveringsmedel, den mängden motsvarar vad man normalt får i sig genom maten under 3-4 dygn.
2. "För mycket o för stora biverkningar" - ja men sjukdomen är bra mycket värre än den lilla del vaccin som sprutas in. Ryck upp er nu o om inte annat så gör det för våra gamla o yngsta i samhället!

I morgon kväll kommer Herman o på söndag kväll åker vi till Götene med Kolan på släp. Hur underbar är han inte som åker 30 mil för att hämta mig o hästen?! Sen ska jag tillbringa tre veckor där medan vi läser nästa block på hovslagarskolan. Ska bli väldigt kul men också väldigt jobbigt. Jag kommer sakna Axel o mamma. Det känns vemodigt att flytta Kolan från stallet och från Jessica men där kommer han få fostra föl, få 6 nya kompisar och gå i stora gräshagar.

Kram, nu ska jag skura badrumsgolv.

http://www.youtube.com/watch?v=y2qjjoA2N_g 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0