Är jag mamma till han som gav trotset ett ansikte? =)

Hade sett fram i mot ett glas vin, sjunka ner i soffan, titta på Idol. Men hamnade framför datorn i stället. Är förvånad över hur otroligt ointressant Idol kändes idag..!! ?

Hade en skön morgon med Axel innan vi gick till dagis. Det mesta är nej nu. Sluta ställa frågor. Jag börjar vänja mig, känns lite otrevligt att mest beordra. Numera gör jag ett konstaterande "Axel kom så tar vi på overallen nu" och numera så nekar Axel mest hela tiden "näe". Jag KAN inte låte bli att skratta. Inte varje gång. Inte när jag skulle hämta på dagis o han inte vill klä på sig. Han skrek som en stucken gris o jag tog handfast honom under en arm o kläderna under den andra, satte mig på bänken o försökte klä på ett barn som bara ålade som en hal binnikemask. Puh! Då kom fröken Lina "jag fattar inte hur han kan få till dem där höga skriken.." 

Jag har skott en häst idag, jag är glad för jag är nöjd. Jag gjorde faktiskt ett bra jobb =). Har flyt nu, paasar på att njuta. Saknar Kolan, saknar Herman, Anton o Alva. Dagarna i skolan springer iväg. Vi slutar fyra - bäcksvart, mer eller mindre regn o en uppfriskande vind har varit ledorden de senaste två veckorna. Två onsdagar nu har Herman hyrt ett ridhus i närheten en timme på kvällen för att vi ska kunna rida ordentligt åtminstone en gång i veckan. Vintern är en prövning. Saknar hästeriet (tränandet o tävlandet) så jag blir tokig ibland. Men har det fantastiskt bra som det är. 

Har hängt upp nyinköpta julgardiner, satt upp ljusstakar o stjärnan. Mysigt =).

Kram!
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0