Nästa etapp

Så var veckorna i Skara avklarade. Drastiskt krympte lantlivet från fyra veckor till två! Antingen var det jag eller vår kursansvariga Gunilla som var lite trött när vi satt o skrev i almanackan. Visserligen en ganska skön överraskning men samtidigt lite mattsam, planeringen som vi filat på från i mars med hämtningar o lämningar på dagis o bilar hit o dit blev lixom överflödig.

Förutom att sko o smida hann vi med ett pubbesök på kåren (som just den kvällen kryllade av asfulla veterinär- o agronomstudenter från Uppsala, dem är visst inte mer än bara människor dem heller). Härligast var agronomen som gärna paratade med allt som rörde sig o salivet for som spön ur backen på honom, charmigt...NOT!. 

Jag fick rida lite på Hermans fina quartersto och är nu fast besluten att göra om Kolan till en cutting-islandshäst! Bra va Jessica? =). Första i världen? Jag har dessutom fått träffa "Guds gåva till kvinnan" och Pärs idol =P Hansa. Mycket intressant människa.. Ja hovslagarkåren överhuvud taget skulle vara ett bra kursmaterial till socionomstudenterna. Idag chockade Mats (min praktikvärd) en kund o berättade om alla hovslagara som var skiljda. Hon såg både förskräckt och ängslig ut, stackarn, och undrade varför? Det undrar jag med?  

Så har praktiken börjat o kommer hålla på tills nästa block i skolan i september. Idag skodde vi 10 hästar varav 8 helskoningar. Trött typ kan man sammanfatta.    

Kram på er. //N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0