Jag älskar GÖTEBORG!!

Det var så sköööönt att komma ut ur Götetunneln svänga upp på Linnégatan o vidare hem till Masthugget!! Det kändes bara hemma.

"Det är lite spartanskt" som Herman =).. Jag visste väl på ett ungefär vad spartanskt var men now i know!! Jag, Olof o Pär skulle alla bott hos vår kurspolare Herman i Götene (det är det som satt Ingenstans på kartan), Olof hade inte sagt upp sin lägenhet i tid (typiskt Olof på nåt vis =)) o Pär va kvar hemma. Så vips bodde jag där ensam hos Herman, katterna, hästarna o hunden Troja. Inget vatten fanns i kranarna o har inte gjort på två månader. Min efterlängtade dusch var bara att glömma. Diskat bla hade han inte gjort på ett bra tag heller.. =) Men efter en dag i skolan e det inte direkt så man behöver springa sig trött på kvällarna så sov där gjorde man bra. Jag kan bara tillägga att skit i vattnet det va ingen big deal jämfört med att man inte hade nån teckning på mobilen! För jävligt. Överjävligt. Dagens I-landsproblem!

Veckans bästa är att jag har fått pussa på den lille (Axel) nu o tillbringat kvällen med honom. Gud som jag har längtat o saknat men ändå slappnat av, jag vet att han har det så bra o trivs som fisken i vattnet hos mamma. De gör roliga saker o äter god mat. Ingen kålpudding fanns det kvar för den hade Axel ätit upp =).

Idag skodde jag o Olof en shettis... det var gymnastik! Jag är ju gymnast! Det var bara o lägga sig på golvet o göra sitt jobb, fastare röv lär man fått nu iallafall. Vi e nöjda med vår skoning han blev så fin o gick så bra efteråt! Smidet gick bra, har börjat med stämpelskorna nu, svårt men jag känner ändå att smidet lossnat ordentligt fastän jag inte smitt sen i mars senast. Blåsor o valkar har jag¨åter fått så nu känner jag mig hemma.

Det kommer bilder.. jag ska bara komma ihåg kameran! =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Åse Ericson

Jag gillar din bloggton! Kul att du är så hängiven mamma och hovslagare (i den ordningen) - tycker Åse

2009-05-15 @ 23:43:54
URL: http://aseericson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0