Hur är det möjligt?

...Att tiden går så fort, ännu ett "världsproblem" att lösa. Det har hänt så mycket sen jag skrev sist så jag vet inte vart jag ska börja..

Veckorna i Skara gick bra i allafall. Nya klassen va jättebra, skoningarna o smidet gick jättebra. Mycket häst och många skor, däribland ett brunstigt, kissenödigt arabsto med en traumatisk veterinärupplevelse sen dagen innan.. Denna skulle jag och Olof sko. Spännande. Hon stog o hoppade upp o ner på alla fyra fötterna samtidigt, alla som sett en häst vet ju att det egentligen inte är möjligt men hon kunde =). Hon var en så kallad periodare, stundvis var hon helt på tårna för att nästa stund stå still tills man förhoppningsvis spikat färdigt. Fin blev hon til slut iallafall. 

Jag är ju iallafall på G igen =). Blåsorna har nu blivit valkar, lagom försvunna tills Axel skolats in på dagis och jag ska börja nöta på verktygen igen. Så blir det. Mamma, pappa o Mats löste dagarna med Axel så att jag kunde vara i skolan!

Axels ett års kalas var jättekul, han fick såååå mycket fina saker. TUSEN TUSEN TACK ALLA !!!!

I går köpte jag en pulka till Axel så att våren äntligen kunde komma! Ni vet ju hur det är, tar nån på sej regnbyxorna slutar det regna så för guds skull behåll dem på! Vi gick hem till mamma på sen frukost o åt ägg, mackor, fruktsallad o gröt. Sen var Axel så mätt o trött o behövde sova men var så uppe i varv efter alla apelsiner så jag la mig brevid honom o vi slockna som två stenar. När vi vaknat till liv igen fick vi lunch innan vi åkte till stallet. Mamma promenerade med Axel o jag red Kolbakur som även han var helt på tårna idag. Vem kan tro att den gamle farbrorn är 17 år. Helt med på noterna, känslig och mjuk dansade han fram helt klockrent, så härligt! En repa drog han för att sedan återgå till arbetet igen, busfarbrorn! =) Han är ju till o med ganska flott när det vill sig.

Sen åkte vi hem o söndagen avslutades på restaurang med familjen. Både jag och Axel åt sådär jobbigt mycket så det var en pina att ta sig hem sen, inte för han som fick sätta sig i sin varma goa åkpåse o åka vagn hela vägen hem men för en annan.. Dagens I-landsproblem.

Har nu en fungerande kamera men ingen sladd till datorn.. typiskt. Men ska lägga upp lite bilder så fort jag trollar fram en.

Kram o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0