Vem har sagt att det är synd om betongbarn?

Igår och idag har jag och Ackepacke gått direkt från dagis till vår lilla strand här i Masthugget. Han sätter sig i strandkanten med spann o spade o jag lägger mig på gräset o tittar på. Det är till o med så man kan höra vågorna skvalpa (eller Axel). Underbart!

På vår "stora" lekplats i området finns en dusch som barnen springer igenom o svalkar sig i varma sommardagar. Lite av de vattnet rinner av åt ena kanten o vips där hade vi havet med ren sandbotten. Med lite kreativt tänkande kan man få det mesta man önskar sig. Sen är det hemåt för middag. Allt ska av utom blöjan innan vår dörr kan öppnas.. en 15-månaders bebis kan se hur FörJäVLig ut som helst..

       


Idag red jag fina Kolbakur med. 18 år i år!!! Men som Margret sa när hon vevade ner rutan på bilen "still going strong! Han är hur fin som helst". =) Han är ju vår ögonsten den hästen, han har hängt med genom de verse livsförändringar milt sagt. Alltid stället han upp och positiv som en solstråle. Ibland kan jag inte låta bli att tänka "vad tjänar våra hästar på att alltid vara så förbaskat tillmötesgående och arbetsvilliga?" Jag tror och min erfarenhet säger mig att gott arbete förder arbetsglädje, eller?


                                         

Så till sist den fantastiska kylväskan! Den går på ström o serverar ständigt kalla öl (och frukost så klart). Imorn bär det av till High Chaparall där det hela helgen är tävlingar och galej.

Ha en härlig helg o kom ihåg att det är skönt att slippa frysa
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0