Nina tycker och tycker.. och önskade hon fick bestämma bara lite grann!

Till att börja med ett svar på Korkens kommentar; Hallå Love! Instruktören råkade vara en kvinna 35+, lyckligt gift och mor... har vi gjort allting klart? =)


Sen sist har det hänt en massa kul och vi har träffat massa underbara människor men det som tar min uppmärksamhet nu är konflikten i Mellanöstern.. jag vet man suckar ju bara man hör skiten, byter helst kanal och undrar hur fan dem orkar? För stort för att orka ta till sig, förkovra sig..

MEN idag sköt israeliska stridsvagnar ihjäl bland annat 40 BARN i en av FNs skolor. Så j'vla lågt (..men inte lika lågt som glocallnet, har ni sett reklamen?) På tio dagar har 600 civila offer i Gaza mördats varav 100 är barn!!!! Hade det funnits ett helvete önskar jag att de israeliska soldaterna inklusive staten fick ett rent helvete där, kasta in USA med och rör om ordentligt - titta, njut. Palestinas president Abbas, fegaste människa jag hört om. Vem har svikit sitt folk mer än han? Han klappar USA medhårs och ser på när sitt folk badar blodbad. FN kan inget göra så länge USA har vetorätt i FNs säkerhetsråd och vägrar födöma Israels attacker. Jag tänker inte försvara Hamas, min uppfattning är att religion mer än ofta ställer till bekymmer och jag försvarar inte att de bröt vapenvilan med sin raketskjutning MEN (som Brackman sa =)) är det dem ENDA som på något sätt tar den civila palestinska  befolkningens försvar när inte den egna regeringen på västbanken gör det!  

Jag kan inte, trots min naiva blåögdhet tro att detta kommer få ett lyckligt slut... och det gör mig ledsen. Hamas säger att deras raketattacker kommer fortsätta tills Israel är ute ur Gaza och Israel kommer göra allt för att stoppa Hamas annars har detta inte lett till någonting alls. Hem fick de vända med svansen mellan benen efter kriget i Libanon 2006 och mer prestige än nånsin ligger i fatet nu. Dessutom passar de israeliska krypen på att göra så mycket som möjligt när det är maktbyte i USA, det är troligt att Obama kommer ta initiativ i frågan. Han måste ta ställning, vi får helt enkelt ställa vårt hopp till honom! (Om man nu "ställer" hopp?) Jag har svårt att tro att han är sämre än Bush, men sent ska man sluta förvånas.. (hej pessimist!)

Fick jag bara bestämma en smula hade jag velat att för guds skull FN ta o kamma er och gör iallafall ett gemensamt uttalande, statister hör inte hemma på världsteatern! Sen ta bort USAs vetorätt i FNs säkerhetsråd, det kan ju Joel 7 år räkna ut att världens största militärmakt inte kan ha vetorätt i ett säkerhetsråd.. Eller om inte ge Iran alla världens kärnvapen och låt dem förvalta på "bästa sätt" (eller?). Ja ja nog om detta för idag, jag har fått vädra lite i tyck-till-organet och jag hoppas att ni gör det med. Som vi alla fått höra sedan småskolan "är man inte mot så är man med", då gällde det mobbning på skolgården och tänk att vissa fortfarande inte lärt sig.



Idag har vi träffat kusin Jesper, syssling Agnes och mamma Carolina, vilket var jättekul och alldeles för längesedan. Man kan inte påstå att Axel och Agnes leker ihop men dem vill gärna leka brevid varann, de följer varandra =). När vi kom hem kände jag att det var dags (för längesen) att motionera dammsugaren och gjorde så. Dammsugaren är det enda som kan få Axel att storögd sitta alldeles stilla i tio minuter! =) Sötaste ungen! Annars har han blivit introducerad i Max balja idag men var bara intresserad typ två sekunder. Favoritboken handlar om en larv och heter "när jag blir stor..."

God natt gott folk kramar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0