Vad hände med vår lugna fina fredagskväll...?

Idag gick vi upp som vanligt när (Axel-) väckarklockan ringde. Frukost o lek innan det brukar vara dags för dagen första tupplur, den brukar infalla mellan två o tre timmar efter nattens uppvaknande. Dock inte idag.

Sen packa väskan, spring till bussen o in till Sats... F-n... skorna hade jag glömt, sjukt jobbigt o spinna utan! Suck. Men jag tog mig igenom det bakslaget rätt fort, typ 1.5 sekund. Vi gick på stan i den underbara solen o gjorde små ärenden. 

Sen kom vi hem o åt lunch o lekte innan Axel var toktrött o slockan som en liten gris. Jag tog upp min himla bra-iga bok "Snabba cash" o läste typ tre sidor innan jag med decka.

Till stallet för att hämta skolådan inför kommande veckor i Skara.. Fika med Cissi o Jessica hanns så klart också med. Ungefär 50 % av tiden på stallet går ut på att fika o skratta! Handla inför ett års-kalaset på hemvägen. Pust! Fyra matkassar, en unge som tar upp hela vagnen, ett ekomonipaket blöjor och två blommor som inte ska bli mos.. seegt säger jag bara. Det är därför man ska ha en karl!  

Sen kom vi äntligen hem, svetten rann. Jag gjorde välling o mackor o vi satte oss framför Lets dance för att mysa o varva ner lite.. det dröjer inte länge förrän den lille prinsen kissar ner både mig o soffan.. Upp o torka. Nu borde det vara lugnt. 2 sekunder senare håller nr 2 på att hända på den vita mattan! (Tur att jag aldrig tömde sparkontot o köpte min Ryamatta).  In i badrummet o satte honom på pottan o vips har har 11 månader och 363 gjort sitt första på pottan! =)

Tänk att den lille lille snart är den store store.. I den här familjen dricks det bara sockerdricka till 30-årsdagen inträffat. Krogen är inte att tänka på, fredagsmys och lördags-skattjakt efter godispåse minst till 24 års ålder. Partners måste mamma godkänna innan vidare kontakt fortsätter. (vad drömde jag sen?)

Kram banan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0