Mammaångest och hovslagarglädje..

Hur går detta ihop då? Om två veckor ska jag tillbaka till skolan... =/ Hur kunde detta året gå sååå fort? Han föddes ju nyss, det var ju igår som Mats propsade på att kan jag inte komma nu då? "Nej nej det är långt kvar" När jag hade haft förvärkar i två dygn med 10 minuters mellanrum, sovit i badkaret en hel natt o vaknat av att vattnet blivit kallt hade det till slut blivit fredag. På eftermiddagen kom Mats o gjorde köttbullar i brun sås med potatismos, vi åt lite middag innan vi åkte in till Östra. "Nu fick det fan vara nog"..
Vi åkte genom Majorna o jag förbannade den här jäkla staden med alla kullerstensgator och farthinder, "det f-n ingen kvinna som planerat den här stan i allafall grinade jag". Haha.. För er karlar som läser detta gör det förbannat ont när bilen guppar o man ska in o föda barn.

Så kom vi fram o parkerade typ 1 km ifrån ingången vilket blev lite jobbigt medan Mats tyckte att "det är väl inte så farligt, nu e vi snart framme"... ; ) Lustgas o bad, lustgasen var rolig när barnmorskan försvann ur rummet var vi där o vred på max. Sen blev det värre, jag ville ha en ryggbedövning men narkosläkaren "skulle bara" först... till slut kom han.
Till min förskräckelse trodde jag det var Günther (ni vet han "you touch my talalala" osv) som kom in i rummet, kunde det bli värre? Han började skämta på sin tyska svenska att "lägger du dig inte här nu så går jag", jävligt skoj! Där låg man o trodde man skulle gå av på mitten om man flyttade sig en endaste millimeter o så kommer en gubbj-vel o hotar med att gå när man väntat på honom i timmar o inte vill flytta sig.. I efterhand har jag mycket att tacka Günther för iallafall, en spruta i ryggraden var det bästa som hänt mig, innan Axel föddes såklart för nu har han tagit förstaplatsen med god marginal!! =)


                                                                                                            På BB

Det  ska ju bli himla kul att börja skolan igen, där jag trivdes som fisken i vattnet innan jag blev mamma. Men samtidigt har jag grym ångest. Jag hade velat vara hemma med Axel till han skulle börja skolan. Vi har det så bra, myser o leker o myser o leker.

Idag tog han TRE STEG, två gånger!! Han tyckte det var läskigt men han klarade det. Det märktes att han blev lite mallig efteråt =). Han gick från en stol till min famn o när jag höll i honom började han hoppa o tjuta glädjetjut. Sötgröten.

Idag har vi bla bakat o haft med oss till min mormor. Hon älskar Axel, alla på hemmet älskar Axel. Där blir han bortskämd med kex och annat =).


Imorn ska jag, Axel, Daniel o Emil kolla på film o laga mat (dem vet bara inte att här är det Let's dance på fredagar o inga filmer, jo för såna är reglerna =)) Vilken glad överraskning dem ska få =P.
På lördag ska vi först på Axels rytmik o sen på kalas hos Svea o till sist till mamma på inflyttningsfest. Sen kommer Becca o vi ska äta godis o ha pyjamasparty ; ) innan vi somnar och vaknar till söndagen den 22! Jag har fått nån konstig födelsedagspresent av Becca, hon vägrar säga vad det är men hela dagen tar det..
Undrar om hon köpt biljetter till horseshow? Men hon gillar ju inte hästar..

Haha när vi gick på Strömma o hade jouren i stallet, var det två hästar som skulle ut o ledas i typ en halvtimme om dagen pga av skada. Karro o Becca tog gärna på sig detta uppdraget för dem såg sin chans, busfröna. Ut i skogen utom synhåll, fram med ciggen o slå sig ner på varsin stubbe. Men somliga straffar gud gensat.. Hästen Becca skulle leda hoppade på hennes smalben.. jag tror fortfarande man kan se det på benet, hahah. Tack o lov gick det ju bra. Promenera va det!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0