Det krävs så lite o ändå kan man ge så mycket..

När det gäller Axel räcker det med att bara finnas till - fantastiskt! Vilken arbetsinsats =)

Nu har dagis öppnat igen efter sommarlovet. Axel tycker det är jättekul. Det blev en riktig mjukstart med få barn o många fröknar. På måndag börjar inskolningen av dem nya barnen, då är inte Axel yngst längre. Det ser han nog fram emot för visst har lilla pyret fått ta emot en del knuffar av dem äldre barnen som till sin glädje insåg att man ganska lätt kan flytta den lille killen när man tycker att han är i vägen. Trots detta har det inte gått någon nöd på honom, nu när han ätit sig stor och stark på hallon o blåbär i sommar återvände han med lite mer självförtroende o har allt knuffats en del han med. Knuffandet är ganska hjärtligt, det börjar ofta med en kram som lätt blir lite för lång o lite för hård o alla barnen välter..

I vilket fall som helst så bor det en äldre dam mitt i mot dagiset. Hon har en hund som heter Nalle. Under Axels inskolning såg jag henne när hon gick förbi utanför staketet med Nalle. Alla barnen sprang fram för att titta, peka o hälsa. 1-3 åringar tjatar inte så mycket (än). De senaste dagarna har jag mött henne när jag hämtat Axel. Då kommer hon fram för Axel känner hon ju o säger att "de här små barnen är min stora gläde i livet. Dem har det så bra på sitt dagis, dem leker så fint, dem är underbara". Då blir man ju alldeles varm i hjärtat när dem små liven kan ge så mycket glädje till en sån söt liten gumma bara genom att finnas till!!! Att dem ger sina föräldrar o släktingar glädje är ju en sak men att en "vilt främmande käring" kan glädjas så är ju UNDERBART!

O appropå små gummor var jag o hälsade på mormor idag, jag hade med en kakburk (tom dessutom!) hon hade visst önskat sig det. O bara ett besök o en skiten liten kakburk kan göra någon så glad.

Annars flyter allt på, jag har bihåleinflammation o kan inte jobba o Axel är förkyld. Imorn ska jag o Matilda äta brunch i solen med flipflops o solglasögon. Snacka skit o låtsas som att hela sommaren varit varm o solig. På torsdag tänkte jag försöka rida hästkraken en gång innan tävlingen på lördag o på fredag ska jag o Axel bada med våra vänner! Vi ska invadera Lerums badpalats.. Sen på kvällen kommer Herman o Anton o på lördag ska jag o Kolan motionera på ovalbanan. Skönt att veckorna inte är sönderplanerade, nu tog jag ändå bort 70 % av varje dags aktiviteter! Haha... Jag vet jag är skadad men jag gillar det.


Axel med gudmor Nicole o gudbror (?) Garbiel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0