Ekorren är invigd och vågen flög ut

Nu har jag helt o hållet tömt påskägget, ätit upp varenda liten bit. Godis slänger man ju inte.. även om den inte smakar speciellt bra.. Ja jag vet jag är sjuk. Jag o Karin (Korken) hade dessutom gjort en pakt o slått vad om att vi idag skulle gått ner tre kilo sen i mars.. Det sket sig kan man säga... grovt. Disciplin o karaktär, this is (NOT) me in a nötskal. Toktråkigt...

Axel har just deckat efter hemmalagad risifrutti med jordgubbssylt på. Första dagen på dagis är avklarad. Lina, Astrid o Per jobbade idag, Anders var ledig, nån utbildning. Axel sprang omkring på gården med dem andra barnen, slog en koll att mamma satt kvar, kom o kramades lite ibland för att snart leka vidare igen. Sandlådan, jaga bollar o köra vagn om vartannat. Han verkade ha kul, spännande så mycket att titta på. Mest lektes det med Mario och Cornelius. 

Imorgon ska vi dit igen. Då ska vi vara inne o leka. 

Mamma behövde bilen idag så det blev ingen tur till stallet. Var ju där igår o hade fodringen som vanligt. Red dessutom kurs för Suss igår, Jessica skyllde på att hon hade ont i huvudet (vilket nog är osant men så underbart generös hon är så fick jag rida den lektionen), den var välbehövlig. Kolan skötte som vanligt. Funderar på om vi ska haka på kursen för Hinni en andra maj.. behöver tänka lite på det, framför allt rida för det.. Ska till stallet imorn efter dagiset. Känna lite o se om det är någon idé. 

Appropå att inte ha nån karaktär... dem ringer stup i kvarten från GP o vill att jag ska börja prenumerera igen... o efter flera tillsägningar att snälla sluta ring mig, jag återkommer när det blir aktuellt igen så kunde jag inte längre stå imot o sa JA... förbaskat.. Så nu sitter jag här o gödslar olästa tidningar i tidningsåtervinningen. Bra att ha när man ska putsa fönster i för sig men alla som varit hos mig vet att dem inte direkt slits ner, det blir ju ändå skitet snart igen o dessutom är det bra solskydd när solen lyser så starkt... ehum.. (ja jag ska tvätta dem mamma, och spegeln i sovrummet med som Axel brukar slicka på).

Ha det gott! Kram    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0