April

Axel har falsk krupp o hostar mycket på nätterna o jag har mandlar i tennisbollsformat.. inte så skönt.

Förra veckan var jag och Nicole på Ullared för att bland annat handla lite babygrejor till mitt gudbarn som snart ska komma till världen, 4 maj är det sagt, men vi lär nog få vänta.. =)Det vi hittade till bebisen var tvättlappar (!), den resan lönade sig nog... äh jag vet inte men en väldig massa annan bråte kom vi hem med iaf o vi hade kul. På hemvägen svängde vi förbi stallet där jag hade lovat att ta av Ymir skorna, så där står man med arslet i vädret o bräcktången i skon o in travar hela Lindomes brandkår! Får man bara bli brandman om man är sjukt snygg eller? Det var dem, typ allihop! Ja jag kan erkänna att jag gärna hade velat ha dem frafmör mig o inte bakom mig men där stod dem o trots vissa flyttförsök.. När typ en hel brandsstation med snygga brandmän vill få en att försöka knyta en grimma av ett rep (för att snabbt få ut hästarna om det brinner) är man inte så svårövertalad =). Det gick ju bra, dem tittatde en gång o gjorde sedan lika dant när dem sen skulle få Isa att gå framåt var det värre, hahah, men grimman satt där den satt. 

Axel har varit på sin första hästtävling, Vaengurs vårtävling. Många fina hästar o det roligaste var att alla från Raudhetta tog sig till final =). Blev så himla sugen så jag o mamma bestämde att Kolan får vara med på KM:et till hösten =). 

Träffade tjejerna en kväll, en tapaskväll men ändå inte. Det var fullt på La sombrita så det blev mat på Cicero istället, inte lika bra men ok. Ida beklagade sig lite för hon älskar ju dolmarna på La Sombrita!! ...eh okej.. 
Kvällens citat blev "Oj vilka vita hälar du har Karro", även Ida stod för den, hahahahah! Jag höll på att dö av skratt. Karro har nyss varit ett par månader i Thailand o Indonesien o är asbrun o fräsch, o kvällen till ära hade hon ett par öppna högklackade skor där hälen syntes så när det var dags att gå vidare kom denna sköna kommentar.

                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0