Vila sig kan man göra i graven..

Vi tog en tur till ännu ett dagis för att kika på gården o hur det verkade i största allmänhet. Det börjar ju dra ihop sig för att söka. Ska det vara dagis? Kooperativ? Dagmamma? hur ska man veta vad som är bäst, o vad som är bäst för just Axel.. Dessutom lyckades jag slå på tvn just när det var en dokumentär om små barn som börjar på dagis och de faser de går igenom. Först iaktagandet osv. sedan kunde det bli mer komplicerat när de små barnen som ännu inte hade språket skulle ta kontakt med de andra barnen för att leka. Hur gjorde dem det? Vissa fick uppmärksamhet genom att t.ex knuffas, dra av mössan osv. vilket ledde till att de andra barnen blev irriterade o inte alls ville vara med den som gjorde det o det blev en ond cirkel. Åh OJ vad jag låter som en sån där orolig MORSA! hehe.. men va fan Axel är mitt allt o moderskänslorna flödar =P. Men jag ska inte bli hysterisk, jag tror väl att det kommer att gå bra men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig lite... (like all mothers do)

Fredag o babysim! En gång kvar, kan inte låta bli att tycka att det är lite småskönt, det har varit jätteskoj men hela fredagen är låst för han ska inte va trött innan (= ingen shoppingtur på stan innan - för vilka pengar då?) o efter är han jättetrött så då är det hem´o sen är det kvällen. Mamma va med denna gången, vilken lyx det var att vara två! O det var roligt med mormor tyckte Axel. Han var fullt upptagen av att titta på henne så han höll på att svälja hela bassängen i första dyket.
 

                                                                 Här gör Axel ett dyk och är på väg upp


  med polaren Emil     

På kvällen kom pappa Mats o fredagen avslutades med indisk mat o gotta =).

Jag, Axel o mamma va på bokmässan idag lördag, mycket folk och mycket trevligt. Vi shoppade en del, En djungelbok med magnetdjur o en gose-elefant från Indien till Axel. O vi fick en bok signerad av Åsa Linderborg ihop. Vidare till kusinerna Theo o Alex, de fick ett mamma mu-pussel o en Djungelboken musiksaga, great! =) Axel fick fina leksaker, en lära-gå-vagn o en ryggsäck.

Nu bädden! =) Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0