Att dyka - Att fynda

Fredag och kvällen närmar sig, veckorna går så himla fort. Idag har jag och Axel varit på babysim, vi simmar varje fredag i Läppstiftet. Kul tycker han och man sover så gott (o förhoppningsvis ganska länge) efteråt. Nu var fem (fyra för oss)gånger av sju avverkade och idag fick Axel dyka för första gången! =)  En kallsup första gången och han tittade på mig undrande "men mamma varför gjorde du sådär?" innan han dök ytterligare två gånger utan kallsupar - så duktig! 


..och Axel dök som den sjöman han är

När vi var i bassängen kom helt plötsligt Mimmi flytande o Axel blev jätteförvånad.. "VARFÖR gör hon så?!?!" (Kanske ska nämnas att Mimmi är frökens demonstrationsdocka som hon visar alla olika grepp och övningar på). När mamma dessutom lyfte upp Mimmi o höll fram henne blev Axel skraj och lappade till henne i huvudet ! ! Haha..
Nu är det inte riktigt så illa som det låter så vänta med att ringa soc innan ni läst vidare =). Det är mer så här att Axels finmotorik än så länge är mer grovmotorik så att Mimmis huvud var just där hans hand hamnade var mest en slump! Men givetvis har jag tagit min föräldraroll på största allvar och vi har kommit till lektion tre i självförsvar, han lär sig fort grabben =).

Igår var vi på Ikea med Matilda och jag var glad för jag tyckte att jag fyndade hela tiden för det är så mycket som är rätt så billigt men så mycket billigt blir så dyrt i kassan, himla tråkigt.. så fyndar man när alla fynd är dyra? Och det mesta av fynden kanske inte var nödvändiga när budgeten även denna månaden sprack.. shit pommesfrites. Det var kul att träffa Tilla igen =)

Även "T" hann med att ringa idag och berätta att hans gamle  vän "P" (blott 25 år) inte mera finns, han gick bort inatt. Hysteriskt orättvist livet kan vara! Jag tänker på dig "T"..




 
      
    
 
                       ..och den lille goingen sitter själv






Kommentarer
Postat av: Tommy

Ha en bra vecka....

2008-09-21 @ 11:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0