Mer än en hiss me piss..


På måndagar brukar Axel ha sin mormor-dag, då är han med henne så jag kan smida, rida, skura, handla o tvätta utan en bebis på magen, på armen eller i vagnen. De första två timmarna är det bara SÅ SKÖNT! men sen börjar man sakna igen, det är bra att sakna. Hos mormor o morfar finns en stor panda, lika stor som Axel när den sitter. Efter kvällsgröten när man är sådär lagom trött så brukar vi ha våran fnisstund, o denna kvällen dansade den stora pandan för Axel o lät konstigt o han skrattade o skrattade så hela han bubblade! I måndags kväll låg tre generationer dubbelvikta av skratt!!


Med ankan från Magda i munnen

Hanna o Becca var hos oss igår, vi lagade mat o hade trevligt. Sen promenerade jag, Becca o Axel till Sahlgrenska där jag ännu en gång (o långt ifrån den sista) skulle få sprutor mot min pollenallergi. Så går det nämligen när man under flera år ätit alla piller som finns, sprayat sönder näsan o dragit i sig luftrörsvidgande utan att det hjälper. Då får man vaccinera sig, först är det två sprutor i veckan i 16 veckor innan man trappar ner o tar en spruta var 6:e vecka i tre år, sen kanske det hjälper! =) Men jag har ju inget att förlora på det. Jag får allergen mot gräs i vänster arm o mot björk i höger arm, o nu efter fem gånger har jag förstått att jag är lite hårdhudad så först försöker de snälla sköterskorna sticka försiktigt, varpå nålen inte går igenom - de trycker lite hårdare och det gör ont! När den fortfarande inte gått igenom tar de lite sats o där gick den igenom (tackar vet man att man lever!) igår gjorde det dessutom väldigt ont, liksom som om de körde runt sprutan i armen o snabb var hon inte heller.. jag satt o funderade på om jag skulle lipa lite men jag har ju för fan fött barn så det hade bara varit pinsamt! O Axel har jag att tacka för att jag inte längre svimmar vid sprutor!  

Som varje vecka åker vi sedan vidare till stallet för kvällsfodring, mormor plockar upp oss. Vi brukar ta in ungefär två hästar var innan vi kommer till tisdagsfodrarnas största uppgift nämligen maten! Vi turas om att laga middag så sitter vi där o myser o äter gott =) När klockan är halv åtta, eller tidigast åtta i vårt fall ger vi kusarna mat. Såna här kvällsfodringar borde alla ha =).

Nu kom vi nyss hem ifrån vår babyrytmik. Förutom att sjunga o leka me dem andra barnen äter man alltid oxå. Vi fick god köttsoppa o rulltårta o Axel fick välling o majskrokar. Tur att vi har två stående tvättider i veckan för dem där majskrokarna skulle man kunna tapetsera med. 

Jo så kom vi till dagens I-landsproblem; 
VARFÖR pissar man i hissar? Jag har aldrig brytt mig så mycket om det innan men nu när man måste ta hiss för att man är barnvagnsbunden stör det mig faktiskt jävligt mycket! O mina fördomar säger mig att det är karlar! O det tänker jag verkligen tro tills motsatsen är bevisad! Äckliga hanar som stänker överallt. Den hissen som är drabbad o som drabbar oss är den från masthuggsterassen till masthuggstorget, att den aldrig kan få lukta hallon.. vad gäller den hissen är mina fördomar mot pissande killar faktiskt ganska välgrundade, dels för att det finns flera krogar på långgatorna ett senkast därifrån men kanske mest för att det är glasväggar i hissen o det skulle förvåna mig om även en oblyg tjej skulle sätta sig där o visa hela mumindalen! Idag verkade den fräna doften till o med störa Axel en del för han började gny under vår hissfärd.
 

Kommentarer
Postat av: Muhammed

Intressant I Landsproblem gällande hissen, men brukar inte hanar som du uttrycker det använda buskar, trappuppgångar, svalor osv? Hissar har jag själv ingen erfarenhet av.

2008-09-25 @ 22:51:16
Postat av: Nina

Jo vanligtvis tror jag men inte här i Masthugget verkar det som.. =P

2008-09-26 @ 12:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0