Mer roligheter

Köket börjar arta sig =).. eller det kanske var o ta i men nu har jag o Mats iaf satt upp kökshandtag på ena sidan, det är en riktigt bra uppfinning - underlättar liksom! =) Då var det bara tapeter, golv, spots o andra sidans köksskåp kvar, hej optimist! 

Idag skulle jag göra massa tråkiga ärenden innan rytmiken men jag vet inte vad som hände men helt plötsligt var klockan kvart i ett o då var vi inte ens i närheten av Haga där den skulle vara klockan ett så det var bara att springa! Det är så skönt att veta om man lever. Fast det tycker jag i för sig att jag får varje dag, Axel brukar liksom påminna mig typ några gånger varje natt samt när vagnen är överlastad med typ 10 kilos matvaror o jag ska upp för alla backarna för att komma hem.  Då slår tajmingen sällan fel o den lille skatten ledsnar alltid på att sitta där han sitter o eftersom han inte är blyg så ventilerar han gärna stämbanden med sin klaraste stämma o då får man antingen springa eller ta upp barnet som ska sitta på armen o bita på vagnen! Det är en fin kombination =) Dessutom har jag fortfarande en del känningar efter måndagens arbete med Stig på Askims ridklubb. Jag har ju inte hållt på med hovslageriet på typ 10 månader - så det var bara att kröka ryggen, fötterna upp o huvudet ner. Efter typ fem hästar trodde jag att jag skulle gå av på mitten men det skulle jag aldrig erkänna =) (o hoppas inte han läser detta). Då var det åtminstone dubbelt så många kvar.  


Efter rytmiken hade vi som vanligt våran mysonsdag med Axels fina fina gudmor Nicole, då äter vi alltid (mycket!) o leker =). När Axel skulle ta sin eftermiddagsvila la jag honom som vanligt i sin vagga o gick ut ur rummet eftersom han håller på att lära sig att somna själv. Två minuter senare när jag tittat in för att se att allt står rätt till ser ja barnet hänga med huvudet o ena armen utanför kanten!!! Hjälp vad rädd jag blev, jag tror till o med att hjärtat stannade för en sekund.. Så det blev ommöblering o raka vägen till spjälsängen nu är Vagg-tiden förbi. Det var bara det att han upptäckte rätt snart hur gott om plats det var o vilka konster man kunde utföra där så ganska snart hade han vänt sig på mage, lagt sig på tvären samt fastnat med ena foten mellan spjälorna. Vad göra?
....jag undrar fortfarande, men nu har han iaf somnat av ren utmattning av all gymnastik idag. Lilla busungen.

Jag har fortfarande en bulle på armen efter gårdagens allergisprutor, aj aj aj.. När vi satt där i väntrummet satte sig en kille me snickarbyxor brevid oss o massa spännande ting hängde i hans bälte o dinglade. Axel kastade sig helt sonika på honom o började slita o dra... o eftersom killen me byxorna tyckte han var så söt fick han fortsätta. Jag undrar hur uppfostra söt unge? =) Sedan kom mormor o vi åkte vidare till stallet. Jag saknar stallet! Jag saknar rida! Var borta hos Kolan i mörkret o tydligen saknade även han det han följde efter till grinden o såg på när vi åkte därifrån... snyft!

Härligt upplägg det blev på detta inlägget, jag hoppas du lagt märke till den kronologiska ordningen.. märks att det var längesen jag hade svenska i skolan. Iallafall så var vi på Liseberg i helgen med min farmor, min mamma, min pappa o min bror samt kusin Jesper o Axels syssling Agnes. Axel deckade efter första karusellen som var ponnykarusellen o Agnes efter den andra som var Farfarsbilarna, de var tacksamma offer att släpa med på Liset =). Sedan hem till farmor på middag (eller fika var det sagt..) först varmrätt av häftig sjötunga (?) o räkor, sen ost, kex o vindruvor, efter det päronhalvor med choklad o slutligen kaffe o kaka! (nej jag skämtar inte... detta kan vara en bidragande orsak till att jag aldrig når min målvikt - jag är för bortskämd helt enkelt).

   
      Axel o Agnes               Agnes var nöjd med sin                 Mat
                                                        nya leksak


Kommentarer
Postat av: elin

Vem är pappa till lille axel då? :)

2008-10-02 @ 18:35:05
Postat av: Nina

Mats är Axels pappa.

2008-10-03 @ 00:32:08
Postat av: elin

Bor inte ni tillsammans?

2008-10-05 @ 16:17:50
Postat av: Anonym

Bor inte ni tillsammans?

2008-10-05 @ 16:18:38
Postat av: Nina

Nej det gör vi inte.

2008-10-05 @ 20:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0