fredag


Klockan sju gick vi upp, bytte blöjan, hade fruktstund, lekte o dansade lite - som är Axels nya paradnummer! Ett riktigt partytrick (dansen alltså). Så gott folk bli inte förvånade om jag har med mig gojtingen på nästa partaj, har man inget eget att ställa till med får man dra nytta av andras o vi kör på " allt ditt är mitt" och tvärtom. Vid kvart över nio igen var det dags för nästa tupplur o vi gick o la oss. Jag måste nämligen sova vid ett av tillfällena som gives under dagen annars blir jag en zombie vid kl 18.. Klockan tio vaknade han on jag stoppade in nappen o virade in i snutten o han somnade om igen. Nästa gång vi vaknade var kl 11, o jag var såå glad o kände mig utvilad! Lyx! =)

Öppna förskolan började kl 11.30 men vi var där först 12. Vi testade en ny idag som ligger här i Masthugget, himla nära o bra. Föreningen Enastående föräldrar håller i den o den är för oss ensamstående, så himla skönt att slippa allt snack bland andra mammor (sorry för min fördomsfulla attityd men jag har fått mina fördomar bekräftade så många gånger) som antingen handlar om brudbuketter, husrenoveringar eller att "Pelle glömde skötväskan o jag blev sååå trött på honom..."  Jag hade varit j*vligt glad om nån annan glömde skötväskan åt mig nån gång, det betyder ju iallafall att man är två om ansvaret. Idag var Linda (som jobbar där), Yasmine o Leon o jag o Axel där. Lugnt o skönt =). Axel o Leon lekte lite grann innan Axel hittade en docka han var helt faschinerad av! Söt var hon verkligen inte, hon hade läskiga ögon o var naken o sliten. Men Axel förbarmade sig över henne o ja en docka eller två får det absolut bli lite senare! Jag skulle även vilja ha en sån där fin ugn vi hade när vi var små, då stod vi i lektugan o gjorde soppor o annat gott med döda insekter, vatten o lera i.
 
Sen gick vi hem o träffade mormor innan vi tre åkte till kusin Jonas, Moa o Linn o för en wirre o middag. Jag är så glad att jag inte banga det, det behövdes av både ett o två skäl.. 

Natti  natti

Kommentarer
Postat av: jojjo

Hej gumman!!! haha va bra då kommerr ja o vill ha te ..kan ju köpa med mej nybakta frallor hihi... va gör du annars då??? pösss

2008-10-11 @ 12:39:31
URL: http://galenjojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0