Flum o skum - inget vettigt att läsa..

Åh så roligt.. Såg ni Idol-Lars nyss? Konstig snubbe men han ger en shcysst bild av schlagertramset... eller hur Ida? Jo men schlagertrams kan vara kul ibland. Eller det var iaf - tills vi skulle ha Eurovisionkväll/natt alla töserna (Strömma) o Ida eller vi kan kalla henne Stjärt (det är så folk vet vem hon är.... o jag kommer få stryk) Iallfall så hade Ida helhjärtat och omsorgsfullt valt o köpt ett häfte där man under kvällens gång skulle anteckna vad som var bra o dåligt med varje låt och artist, samt där fanns även lite info om dem. Så körde vi igång, laddat med massa gosaker. Goa o glada som vi var tyckte vi oxå att vi hade sjukt bra åsikter o var den bästa juryn.. man kan sammanfatta det HÖNSGÅRD, varpå Stjärt blev skitsur o sa typ "men snälla skärp er, jag hör inget" eller "käft nu" eller... ja osv. Så detta är mitt senaste o skarpaste schlagerminne =). 

Dessutom hade vi en Strömmareunion igår. Så kul. Alla var samlade utom Karro som e på Jersey o Petra som är i Motala. Under våra tre år på internatet hade vi en filkamera med som dokumeterade en del, men långt ifrån allt o den filmen såg vi på igår, hahah! 

En kväll skulle vi gömma två får..  Det svåra var bara hur flyttar man två får från fårhuset till ridhuset (det var det som låg närmast), det var isgata ute o i fårhägnet bodde baggen som passade sina tackor. Han hade visserligen inga horn men att få en fårskalle i låret gör saftigt ont - ask me! (Jag tyckte han såg ut som en tacka o helt plötsligt ser jag ett j*vla får komma springande i 190 mot mig...)
Karro: Kan vi inte köra dem i en skottkärra då?
Petra: E du dum eller, vet du hur lätt fåren bryter benen?
Nina: Om vi klipper fyra hål i en Ikea-kasse då? (Hästarna fick sitt grovfoder i dem)
Vi insåg att vi behövde en karl så Jonas från NP4 hakade på, han som var sååå allergisk mot allt med päls o allt som dammade - typ allt på Strömma då.
Efter långa diskussioner slutade det iaf med att de fick gå själva o vi lockade dem med godis, deras intresse för mat var större än förväntat. Djurvänner som vi är gjorde vi det jättemysigt åt dem med massa hö, spänner med vatten o ett täcke att sova på. De trodde de var i paradiset - två polare i ett helt ridhus själva.  

Nästa morgon visade det sig att tvåorna hade ridlektion där för fröken Charlotte..! 

Hasse (rektorn) brukade kalla till möten i gympasalen när det hänt något eller om han hittat ölburkar i skogen eller på vändplan. Det blir fler Strömmahändelser en annan gång.

Lilla skatten mår bra, han fick två tänder i måndags!! En stor händelse =) han har bitit sig själv i handen två gånger o blivit jätteledsen. Söta. Annars märks det mest för att han biter än i axeln när han sitter på armen, han sover sämre på nätterna o han dreglar mer. Jag har köpt en pepparkaksdräkt som han ska ha när han lussar. Han fick en jättefin tomtedräkt av Anna o Magda i stallet men den är lite för stor, men kommer funka utmärkt som pyjamas sen eller kanske till nästa jul?

Idag var mamma o min gudmor Anna här o åt lunch med oss, sen passade jag på att färga håret medans dem underhöll Axel, det behövdes. Det såg verkligen illa ut som det var. 

Imorn kommer brorsan o hjälper mig att sätta ihop en hylla bland annat. Bröder är bra. Jag har tre. 

Efter det ät det FEST =) o vi ska vara sådär alldeles underbart odrägliga. Eller odrägligt undebara? Inget pumpatema! Senast jag var ute var i somras. Axel ska vara hos mamma. 

Jaha så skål skål alkohol o god natt på er alla!
Kram kram 



Jag hittade några roliga bilder..

I denna trappan åkte vi bakplåt  Stina, Karro, Pecc  Vi hängde upp Karros käratse Puh när hon var borta, tog en bild o fick sen stryk. Ingen fick röra Puh!  Marrtin (på skånska) en av de bästa lärarna. Han hade bl.a motorsåg o råkade jaga ut en älg på vägen som blev påkörd men det slutade lyckligt

så kom snön o det var söndagsfest



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0