Borås djurpark, surkål o capriniha

Jag, Axel, kusin Jesper o syssling Agnes tog oss en tur till Borås djurpark igår, det visade sig att det egentligen var stängt men eftersom Karin (Korken) jobbar där fick vi en egen VIP-visning. Alldeles för längesen jag träffade henne, det är det alltid. Annat var det på Strömmas tid i Sätilas mörka skogar =). Det var grejer det. I vilket fall som helst jobbar hon i elefanthuset, vilket även innefattar giraffer - o dem hade så himla vackra ögon!! Dem fick vi mata med äpplen, sen fick vi gå in till elefanterna o Axel klappade en! Coolt =). Den lilla elefantkalven som nu blivit en och en halv månad var så söt så man bara smälte! Så liten men ändå så tung, 100 kilo typ.

Sen var tanken att vi skulle hinna förbi Lager 157 när vi ändå var i hålan Borås o flängde. Men det gjorde vi inte, eftersom shopping inte är en av Jeppes starkaste sidor så kan det vara så att klockan gärna fick ticka på för hans del o själv hade jag ingen koll på den heller... detta är bara en spekulation (men jag tror att den är sann! hehe..) 

Hemma lagade Mats Kotletter, potatis o norsk surkål o jag gjorde ingredienser till caprinihas. Fan jag tål inte sånt längre.. men va trött man blir o sover gör man bra o helst länge med men inte Axel =),,

Fredag
Nu kom vi nyss hem från stallet, ingen barnvakt o ingen ridning blev det idag. Borde egentligen packa för vi ska upp till landet o ta upp båtarna i helgen. Axel ligger här brevid i mitt duntäcke o snuttar på sin napp. Oj såg just mamma o min morbror utanför! =) Tror de kommer med mat! Måste rusa..

Ha en härlig helg! Kram  

 
Matrast på Max


                                      
             
                                             Mer än så här såg inte småfolket sen sov de gott i vagnen resten av besöket.

Kommentarer
Postat av: Pecci

Meh! Vi skulle ju gå till parken tillsammans ju!! ledsen i ögat

2008-10-05 @ 20:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0