Waah! Är vintern här?



Det krävs en del att vara mamma o dessutom en bakfull mamma. Men upp o ta tjuren vid hornen. Var hemma vid 06 imorse, ställde klockan på tio för att gå upp o hämta Axel som varit hos mamma inatt. Då skulle han precis få sin förmiddagstupplur o jag kunde somna om för att vakna o må bättre.

Sen åt vi lunch, rödbetor med getost o valnötter - farligt gott. Axel fick mammas hemgjorda lammpuré o fruktsallad.
Lek, lek o lek - sen va vi såå trötta att vi gick o la oss igen. Det dåliga samvetet gjorde sig märkbart eftersom vädret var fantastiskt o solen sken i trädens vackra kronor. När vi vaknade vid fyra åt vi lite till o klädde oss sen för en promenad i slottis. Vi har även hittat vårt torp! Så perfekt. Det ligger Sjömansgatan upp o precis innanför grinden till Slottskogen. På landet mitt i stan, men som vi konstaterat så många gånger förr är ju den bästa skogen den mitt i stan, inga läskiga kryp som bombaderar än med sin närvaro, usch! Undrar vad det kostar o vem som bor där nu... undrar också hur många av deras släktingar som ser fram imot det arvet..

När vi kom till dammen där änderna bor blev jag jätteförvånad när 3 fjärdedelar av den var fryst! Änderna vankade fram o tillbaka på isen o letade mat.. stackarna. Vad gör dem egentligen nu? Jag vill lära mig mer om ett andliv... säg till om du känner dig manad! =) Jag blev också förvånad att så många (tre stycken) kände sitt ansvar o hade köpt bröd o frön för att mata fåglarna med. Man blir glad av sånt. Axel tyckte det var jättespännande att titta på, vi stod säkert där i 20 minuter. 

Sen gick vi hem, åt middag o gjorde risifrutti. 

Imorn e det jobb med Jimmy på Åby. Det skulle visst bli operation men mer än så vet jag inte. I'll tell you more.

Kram

 

   

Kommentarer
Postat av: Ázzy Rízzka

Trodde aldrig du blev bakfull men uppenbarligen hade jag fel.

2008-11-05 @ 23:09:21
URL: http://azzyrizzkaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0