Ett inlägg utan rubrik fick det bli

Brossan brossan lillebrossan, han har hittat hit =) Den lille parveln som för tillfället har en blödning i bukväggen o som fortfarande hävdar att hans sport MMA inte är farlig =) För er som inte vet vad MMA är så kan jag förklara med min yttersta kunskap att man slåss, på alla vis man vill, utan regler fast med regler som att man inte får sticka in något i varandras kroppshål, man får inte bryta fingrar bakåt osv men sen e det vassego! 

(oj oj oj nu blir det debatt här på bloggen, men det kan väl behövas efter stillvattnet som rått här så länge.. det verkar som ni helt enkelt håller med om vad jag skriver, är för snälla för att kommentera eller helt enkelt inte läser alls =)) Jag överväger att länka till min blogg på Svenska MMA föreningens hemsida..  

Mamma bor hos oss i några dagar nu för lägenheten på Skepparegången är på visning o det är svårt att röra sig obemärkt i ett hem.. Man vänjer sig fort vid sällskap o bekvämligheter så för min del får hon gärna stanna =) Vi har haft så mysigt.

Imorn e det allergisprutor på Sahlgrenska igen... ! Håll tummarna är ni snälla. Appropå förra veckans strapatser satt hela familjen på akuten tisdag kväll/natt. Jag, Axel o mamma på Sahlgrenska o Anders o pappa på Östra. Det var då han under träning blivit knäad i magen o fick åka in för magnetröntgen och ultraljud, det konstaterades att det inte var nån bebis iallafall. Axel hade nog blivit glad över ytterligare en kusin =) Jag med. Varför kunde vi inte alla vara på samma, vi hade ju till o med kunnat passa på att äta en bättre middag där när hela familjen väl var samlad.

Hahha, på fredag smäller det, då börjar mitt nya liv! Då ska jag o Axel på minisats, dvs SATS med barnpassning. För Axels del blir det lek o mys o jag ska svettas på en spinningcykel för att senare skuffas in på nästa pass som är ett corepass. Jippi! ....efteråt iallafall. Det är så dags att börja röra på döfläsket.

Jaa annars då.. annars e det nog rätt lugnt här, eller inte mer kaos än vanligt =) Har läst ut Åsa Linderborgs bok "Mig äger ingen" som jag tycker var riktigt bra. Om en pappa som gav all kärlek han kunde till sin dotter o ändå räckte han inte till. Alkoholen och det hårda jobbet på Metallverken tog knäcken på honom, på hans ork. Han hatade samhället med klasskillnader och orättvisor men han var en sån som inte gjorde något åt det, som inte vågade visa vad han tyckte o vad han ville kämpa för. Han var också en av dem i samhället som fick betala det höga priset, när han dog hade han 58 kr på fickan.. Läs den.

Nästa bok blev "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" en sann historia av Magdalena Graaf. Jaa jag vet, vilka av oss har inte dömt henne? Men det är så grymt att få sina fördomar motbevisade. Jag har läst ungefär halva hennes bok nu och är förvånad över att jag tycker den är helt ok! Hon har självinsikt o tar inte sig själv på sådär förbannat stort allvar som vissa gör (hatar sånt.. nu hör jag mamma i mitt huvud "hatar är ett sånt starkt ord", ok ogillar skarpt). Berättelsen är gripande och fruktansvärd o vad som är mer än fruktansvärt är att så många är utsatta för samma helvete som hon. 

Vi hörs gott folk, kram o kram    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0