Så brast mitt hjärta ännu en gång..

...i dubbel bemärkelse men det är bara på det goda viset jag tycker att ni ska få höra om (det andra är så trist).
Jag nattade just Axel, så jättetrött att ögonen gick i kors hur han än försökte titta. Han somnar numera i sin spjälsäng för att senare bli flyttad till mammas säng när hennes ork tryter och man gör typ vad som helst för att få sova några timmar till innan det är dags att vakna igen. Ikväll var han lite orolig. Så när han somnat vaknade han igen efter en halvtimme, då gick jag in och han fick komma upp o sitta i min famn o när jag la ner honom somnade han på stört. Andra gången han vaknade satte jag mig brevid honom.. DÅ! Då sträckte han ut sin lilla söta knubbiga hand o höll i mitt ben för att sedan somna. Där brast mitt hjärta! Underbara unge, han ville liksom bara försäkra sig om att jag var kvar.. Tänk att man kan få sitt hjärta krossat om och om igen och bara älska det! Men bara han får göra så. =)

Idag var vi på Kungsmässan med Lollo o Lukas. Vi shoppade lite grann, inte mycket som vi skulle men men.. nu har man shoppingångest för att även hyran ska betalas =p.

Imorn bär det av till Sats igen (jepp än har jag inte gett upp) o det ska dröja! (peppar peppar ta i trä).

Just det ja, igår frossades det i krabba och räkor för min mormor fyller 91, hon är typ den coolaste jag vet. Härom (året?) bröt hon lårbenet och de få muskler hon då hade fötvinade helt. Alla kan också räkna ut att vid en sådan vis ålder byggs inga muskler upp sådär lättvindigt. (I för sig tycker jag inte att de byggs upp särskilt lättvindigt i min ringa ålder heller). Jaja back to grandma' nu kämpar hon o sliter med sin sjukgymnastik och vägrar ge upp fast kroppen helst själv vill göra det. Huvudet är piggt och fråga henne om minsta detalj kan hon svara med vilket år det begav sig! =) Fantastisk är hon! 

http://www.youtube.com/watch?v=BVTyLqkez6A

Här är min och Karins egna låt, lyssna på texten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0