Helgerna passerar utan att man hinner blinka..

Idag har vi julstökat och bakat, schackrutor, skurna chokladkakor o nåt annat som jag inte vet vad dem heter. Mamma gjorde dem, vi kan kalla dem GI-kakor för dem innehöll iallafall sirap o kokos vet jag. Ja ja det hör ju julen till att öka på hullet en aning, man kanske inte behöver göra sig ivägen för sig själv men att par kilo är allt bra OKK (=om kriget kommer). När jag hade praktik med hovslagarmästaren Stig så smidde vi alltid ett par skor innan vi gick in till hans Eva o åt en riktig hotellfrukost med ägg, nybakat bröd, kaffe, yoghurt ja you name it helt enkelt - fantastiskt gott och lyxigt först efter det var vi redo att åka ut i stallen för att stå med huvet upp och ner resten av dagen (=sko). Men den röda tråden var iallafall att Stig och Eva hade ett OKK-skåp där förvarades diverse konserver men också en del gotta för att överleva sockersuget =).

I helgen hade vi besök av min klasskompis Cissi som annars bor i Roslagen. Hon hade kört ner en häst till Fjärås som hon sålt och bodde här över helgen för att sedan åka vidare till sista veckan i Skara. Helt otroligt.. hade det inte blivit som det blivit, vilket jag såklart äv väldigt glad för, så hade jag varit med dem och gjort examen nästa vecka!! The time is running.. Examen är tre dagar då gör man ett teoriprov om hästens anatomi och fysiologi, sen skor man en ridhäst och en travhäst samt smider ett sjukbeslag till en döhov. Jag längtar så oändligt tills det där provet är avklarat men fy fan för dem dagarna... jag tvivlar på att ens kroppsfunktioner fungerar normalt. Fast det värsta som kan hända är att man får göra om det. Men orka. Det hela går ju även på tid. Det är mycket som ska stämma, man ska ha en bra dag med lite flyt o man ska ha lite tur med hästar att sko, helst ska dem stå still o ännu bättre är det om fötterna inte ser ut som Jerusalems förstörelse. Jaja jag gör min examen våren 2010. 

I helgen var även Korken hemma från Borås o kom o hälsa på! Det är vi som brukar fiska upp varann när vi hamnat under isen typ =). Nu ska hon köpa bil, en kombi så hunden får plats. Hon ska köpa en ford eller en toyota. Snälla köp en Toyota då. Men nej gärna en ford focus för dem är så snygga (Vad hände där?!) hahaha.. ok hon har taskig smak men hon är underbar. 

Helgen har helt enkelt varit bra. Mats hade Axel när jag var på ett danspass på Sats i fredags (kan man inte dansa på krogen längre får man dansa på gymmet). Det gick bra, ett stort steg för oss båda men jag är väldigt glad för det. I lördags var det dags för andra passet (jag har lovat mig själv att göra två i veckan) Intervall, jävligt skönt efteråt om inte annat. Så kom Cissi i lördags o Korken på söndagen. Då åt vi hemgjorda Croassainter (stavas det så?) med ost o marmelad o korken hade gjort lussekatter. Hela söndag kväll var jag o Cissi i stallet o skodde Kolan, så nu har han  så fina fötter =). Nästa skoning tar jag med honom till Åby o skor honom där så får Jimmy titta, spännande att höra vad han har att säga =p. 

Kvällens bästa avslutning är en dusch o sen i säng brevid en snusande Axel, det är lycka =). God natt o kram Nina 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0