Gogöken

Hej gott folk!

Jag är sååå redo för 2009, feels good, feels right.

Och minsann jag vågar påstå att jag har ett av de finaste köken i hela Linnésta'n!! Valnötsgolvet på plats, tapeterna på plats, "Cosy"-känslan definitivt där, vad mer kan ni begära? Vänta bara tills vi sitter där o fnittrar i mitt kök med stearinljusens lågor som fladdrar i takt till det vi har att säga =) Gött. Mycket mat och mycket vin till det... halllelulja. Och bakom detta står MATS!! (tusen miljoner tack). Men som han sa "det känns bra att ha en hållhake på dig nu"... Ingen vet vad som hända skall. Städning har jag lovat honom (redan innan mitt kök fick sig ett uppåtlyft). 

The new f*ckin' year is comming tomorrow.. och vi ska bara ta det så vrållugnt, hur skönt som helst! Zenitha o Sigge och Helen o Isac kommer, förmodligen Karin o Viggo med, Karin har bara kommit in i en trotsperiod där hon inte kan spika nåt... det går över =). Busungarna verkar ha saknat varann o de ska få leka och umgås, vi ska snacka skit, dricka skumpa o njuta så brutalt. Vi ska unna oss allt som vi förtjänar =) Sen med stans tyngsta ögonlock kryper vi ner under våra duntäcken brevid våra älsklingar o sover in det nya året. 

Axel har fyra nya tänder på gång!! Man skymtar dem redan, det märks på honom. Gråten kommer och går, mest går tack och lov. En stund varje kväll brukar han få krypa omkring o bara gotta sig utan den otympliga blöjan och helt otippat har det hänt saker, igår i soffan, idag på golvet. Nr 1 i soffan o nr 2 på golvet. Lite tur med placering ska man ha! =)

Tillbaka till hemmet, så vad återstår... Jag har just börjat på ännu ett projekt (givetvis) utan att ha fullföljt ett gammalt. Av renoveringen av mina köksluckor återstår två skåp á två strykningar samt borrning av handtag. Mitt nya projekt är slipning, betsning och lackning av vardagsrumsmöblerna. Jag har sagt det förr o säger det än en gång - vila sig kan man göra i graven. 

Hoppas ni har det gott där ute o simma lugnt i nyårshysterin! Höres snart! (still no phone, köp ett frimärke o så vidare..) 

Kramen!    

Kommentarer
Postat av: Tommy

Gott slut och Gott Nytt År på dig Nina

2008-12-31 @ 14:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0