Finanskrisen klappar mig på axeln..

Jag är jag trött, luspank och irriterad på att inte förstå mig på min nya nalle!!

Idag red jag Magdas fina Dis, vilket gjorde dagen roligare. Jag red henne en gång när hon var alldeles ny med och hon har verkligen utvecklats sen dess! Det var roligt, roligt med nya hästar och nya utmaningar. Saknar det. Disan var jätteduktig och tölatde och travade fint, var lyhörd och taktren. Får väl se vad Magda säger imorn =p..

Kolbakur hade tappat andra dojjan, jag o Jessica får aldrig till det. Varje gång vi ska rida honom tillsammans händer nåt. Tanken var att hon skulle rida Kolan som bot på lite deppighet när Gáta är dräktig, ovillig och "bråkig"? (vilket är frågan om,,) Slutsatsen av det hela är att för tillfället gör "Kolansituationen" Jessica bara mer deppig..

Imorn ska jag slipa och betsa soffbord i sällskap med Daniel som skulle ta med fika, slå på tappsko och hälsa på Karin och Viggo.

Finanskrisen har känts overklig, bara på tv. Men nu har den kommit hit, entrat min dörr och sover i min säng.. Har Försäkringskassan kolapsat? Jag ligger 4000 kr back, hyran stirrar surt på mig varje gång jag går förbi, elräkningen, fler lär komma. Jag mailade och frågade och de svarade att "det var konstigt, pengarna skulle varit hos dej den 12:e, jag är tillbaka efter jul och nyår. God jul".... Shot, god jul. Hur fan då? Jag löser det men tänkt dem som inte gör det.. "God jul", det var det dem kunde säga..
 
Hoppas ni är på topp, I'll be back =)

Kram N   

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men Nina,

Inte gör Kolan mig deppig, jag bara längtar mer.... Han är underbar, vänta bara tills vi gjort vår premiär tur på Jessica skall hitta skogsvägen till Djursjön, då lär Kolan ha en del att berätta för dig! Gáta har för länge sen tröttnat på mina fåfänga försök. P.s Axel är världens underbaraste unge, vilka ögon!

Kram, Jessica

2008-12-22 @ 22:56:47
Postat av: Renée A

Denna underbara försäkringskassa, skönt att höra att det är fler som har problem med dem! I somras uteblev 3 st månadsutbetalningar för mig för de "byggde om systemet och vissa utbetalningar var försenade". Nämen tjena liksom, vad ska man leva av - bröstmjölk? (Kanske skulle gå, men inget som lockar...). Och ännu roligare är det när man ringer till dem. "Välkommen till försäkringskassan. Just nu gör vi om vårt telefonsystem så att det skall bli bättre. Beräknad kötid 94 minuter." Suck.



En GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR till dig och Axel från oss här i Åskloster! Kram R

2008-12-23 @ 14:47:04
URL: http://stenberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0